AAFM introkamp 2019

Na een lange voorbereiding stond het AAFM Introkamp op dinsdag 20 augustus dan eindelijk op het punt om te beginnen. De begeleiders moesten al om 7 uur s’ochtends op Avans zijn, maar na een kopje koffie was iedereen klaar om te beginnen.

De eerstejaars druppelden langzaam binnen en konden zich aanmelden bij de incheckbalie, waar onder andere onze secretaris Niels aan het werk was. De studenten werden naar een groot collegezaal geleid, waar onze kersverse voorzitter Noah samen met Judith van Merlijn de openingspresentatie deed. Er waren zo veel eerstejaars, dat dit in twee rondes gebeurden!

Na de presentatie gingen de eerstejaars op de fiets naar de bowlingbaan of de escaperoom, waar ze het groepje en begeleider leerde kennen. Dat waren de laatste twee momenten van ontspanning, want er lag een lange fietstocht voor de boeg! De fietstocht begon in Breda en via St. Willibrord en Roosendaal eindigde de tocht op de Paasheuvelgroep in Ossendrecht. De kamplocatie bestond uit een hoop tipitenten, waar studenten met acht personen in konden slapen. Terwijl de organisatie druk was met de laatste voorbereidingen op locatie, kwamen de eerste groepjes in enthousiaste stemming aan op de kamplocatie.

Nadat iedereen aangekomen was en tientallen kilo’s pasta verorberd waren, was het tijd voor de biercantus. Iedereen zat in lange tafels naast elkaar en er hing een goede sfeer in de zaal. Toen de drie hoofden van het introkamp de cantus openden, kon het feest beginnen! De cantus was een groot succes en de studenten zijn de eerste nacht tot in de late uurtjes doorgegaan.

Woensdagochtend was er geen tijd om uit te slapen. De wekker stond om 8 uur en na het ontbijt was het gelijk tijd voor de warming-up, want op woensdag stond de sportdag op het programma! Bress verzorgde de opening, waar veel gelachen werd met elkaar. De sportdag bestond uit meerdere rondes, waarbij vooral de buikschuifbaan erg populair was. Aan het eind van de middag was de sportdag weer voorbij en kon er genoten worden van flinke porties nasi.

Na het eten werden alle studenten Finance & Control apart genomen in het openlucht theater. Daar kregen ze allemaal een biertje namens Oase en deden de actieve leden van Oase een woordje wat de vereniging allemaal doet en hoe gaaf het is om daar onderdeel van te zijn. Daarbij kwam er zelfs hulp van twee docenten, Paul Koot en Tommy Valk, die aangaven dat Oase echt van toegevoegde waarde is in je studententijd!

Woensdagavond stond het beerpongtoernooi op het programma. Bijna alle eerstejaars deden mee en na een spannende finale werd het toernooi gewonnen door twee begeleiders. Na de beerpong was er weer een groot feest in de zaal dat weer een groot succes was.

Donderdag stond in het teken van sponsoren. Er zijn een flink aantal organisaties die bijdragen aan het introductiekamp. De namen van de partners van het kamp staan op de ruggen van de introkampshirts die iedereen draagt. De studenten van Oase droegen de naam van Kasparov, de intermediair in financials. Ze hadden een leuke activiteit georganiseerd voor de studenten in Bergen op Zoom, namelijk klimmen in de bossen! Er waren erg veel verschillende parcours, met als hoogste parcours van wel 18 meter! De studenten hebben een paar uur lekker geklommen en uiteraard deed Kasparov zelf ook mee.

Teruggekomen op de locatie in Ossendrecht stond er een lekkere barbecue op iedereen te wachten. Samen met alle docenten en partners van de andere verenigingen werd er genoten van het vlees en salades die op de tafels stonden. Ook waren er een hoop oud leden van Oase aanwezig, die al afgestudeerd zijn. Op deze manier konden de eerstejaars al voor het beginnen van hun studie een praatje maken met mensen uit het werkveld.

Donderdagavond was helaas alweer de laatste avond, daarom was het feest nog groter dan de voorgaande avonden. Coyote uit Breda had namelijk een shotjesbar voor tijdens het feest geregeld! De rijen waren tot aan het eind van de avond lang en de laatste avond was er één voor in de boeken!

Vrijdagochtend was het tijd om op te ruimen. Iedereen was druk bezig met het inpakken van hun weekendtassen en zorgde ervoor dat hun tipitent schoon was. De studenten hadden het geluk dat ze niet helemaal terug hoefde te fietsen naar Breda, ze mochten vanaf Ossendrecht zelf bepalen hoe ze naar huis gingen. Om 12 uur stond er een lange file naar de kamplocatie, want er waren een heleboel ouders die hun kinderen kwamen ophalen, die wilden natuurlijk allemaal zien hoe hun kinderen er aan toe waren na de eerste dagen van hun studententijd.

Al met al is het introkamp super verlopen! De sfeer tussen al de eerstejaars was super en er zijn vriendschappen voor het leven gemaakt. De organisatie van het kamp, kijkt met een tevreden blik terug en was blij dat ze lekker naar bed konden. Een week later stonden de eerste voorbereidingen van het introkamp 2020 alweer op de planning, tot dan!

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door:

Reactie schrijven

Commentaren: 0